Celem realizowanego w naszej szkole w latach 2014/15- 2015/16 Projektu „ Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” jest:
- podniesienie jakości nauczania dzięki szerokiemu zastosowaniu narzędzi TOC (Theory of Constraints – Teoria ograniczeń),
- zachęcenie do uwzględniania w procesie edukacyjnym neurodydaktyki oraz Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera,
- rozwijanie umiejętności uczenia się, w tym logicznego myślenia i kreatywności dziecka/ucznia ,
- poprawa kontaktów interpersonalnych w relacjach dziecko – rówieśnicy – rodzice – nauczyciele poprzez doskonalenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.
W ramach projektu„ Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” nauczyciele i dzieci/uczniowie stosują na wybranych zajęciach/lekcjach „narzędzia myślowe” TOC: „chmurkę”, „gałązkę logiczną” i „drzewko ambitnego celu”, których zadaniem jest rozwijanie logicznego myślenia, uczenie planowania pracy, rozwiązywania problemów i ponoszenia odpowiedzialności za swoje działanie na każdym etapie edukacji. Zadaniem nauczycieli jest opracowanie scenariuszy zajęć, lekcji do Biblioteki Projektu, kart pracy, a także dokumentowanie zajęć (zdjęcia, które trafiły na stronę projektu: www.toc.mscdn.pl). W szkole opracowano 12 scenariuszy zajęć do kl. 0-III. (p. K. Karwowska. p. B. Marchlewska, p. J. Tomczak, p. U. Pilśnik).