Celem realizowanego w naszej szkole w latach  2014/15- 2015/16 Projektu „ Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” jest:

  •    podniesienie jakości nauczania  dzięki szerokiemu zastosowaniu narzędzi TOC (Theory of Constraints – Teoria ograniczeń),
  • zachęcenie do uwzględniania w procesie edukacyjnym neurodydaktyki oraz  Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera,
  •  rozwijanie umiejętności uczenia się, w tym logicznego myślenia i kreatywności dziecka/ucznia ,
  • poprawa kontaktów interpersonalnych w relacjach dziecko – rówieśnicy – rodzice – nauczyciele poprzez doskonalenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.

W ramach projektu„ Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”  nauczyciele i dzieci/uczniowie stosują na wybranych zajęciach/lekcjach „narzędzia myślowe” TOC: „chmurkę”, „gałązkę logiczną” i „drzewko ambitnego celu”, których zadaniem jest rozwijanie logicznego myślenia, uczenie planowania pracy, rozwiązywania problemów i ponoszenia odpowiedzialności za swoje działanie na każdym etapie edukacji. Zadaniem nauczycieli jest opracowanie scenariuszy zajęć, lekcji do Biblioteki Projektu, kart pracy, a także dokumentowanie zajęć (zdjęcia, które trafiły na stronę projektu: www.toc.mscdn.pl).    W szkole opracowano 12 scenariuszy zajęć do kl. 0-III. (p. K. Karwowska. p. B. Marchlewska, p. J. Tomczak, p. U. Pilśnik).

Kalendarz
listopad 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwum wpisów
Zdjęcia
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA 20150611_154655