Jolanta Tomczak – pedagog szkolny
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
7.45-8.45 | 8-8.45 zaj. rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne 9.45-10.45 11.40-12.40 | 13.30-14.30 |
Urszula Pilśnik – pedagog specjalny
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
8.00-10.00 | 8.50-10.50 | 8.00-10.00 |
Zakres działań pedagoga szkolnego:
– udzielanie wskazówek rodzicom, ułatwiających dotarcie do odpowiednich instytucji świadczących pomoc dzieciom (poradnia psychologiczno-pedagogiczna, poradnia specjalistyczna);
– rozmowa indywidualna z uczniami oraz rodzicami/opiekunami prawnymi;
– pomoc dzieciom wybitnie zdolnym oraz uczniom, którzy mają trudności w nauce,
– współpraca z wychowawcami, nauczycielami, psychologiem, pracownikami socjalnymi, asystentami rodzin, kuratorami;
– koordynowanie współpracy szkoły z instytucjami wspierającymi działania na rzecz dzieci i ich rodziców.
Zakres działań pedagoga specjalnego:
1. Współpraca z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów
posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami.
W ramach tej współpracy będzie m.in.:
– rekomendowanie działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,
– diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.
3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;
– poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
– placówkami doskonalenia nauczycieli,
– innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
– pracownikiem socjalnym,
– asystentem rodziny,
– kuratorem sądowym i innymi.
Szczegółowych informacji udzielamy w kancelarii szkoły.