Jolanta Tomczak  – pedagog szkolny

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7.45-8.45         8-8.45 zaj. rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne 9.45-10.45 11.40-12.40    13.30-14.30
     
       

 Urszula Pilśnik –  pedagog specjalny

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8.00-10.00         8.50-10.508.00-10.00          

Zakres działań pedagoga szkolnego:

– udzielanie wskazówek rodzicom, ułatwiających dotarcie do odpowiednich instytucji świadczących pomoc dzieciom (poradnia psychologiczno-pedagogiczna, poradnia specjalistyczna);

– rozmowa indywidualna z uczniami oraz rodzicami/opiekunami prawnymi;

– pomoc dzieciom wybitnie zdolnym oraz uczniom, którzy mają trudności w nauce,

– współpraca z wychowawcami, nauczycielami, psychologiem, pracownikami socjalnymi, asystentami rodzin, kuratorami;

– koordynowanie współpracy szkoły z instytucjami wspierającymi działania na rzecz dzieci i ich rodziców.

 Zakres działań pedagoga specjalnego:

1. Współpraca z zespołem mającym opracować  dokumentację dla uczniów

posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.

2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów,  ale także z rodzicami oraz uczniami.  

W ramach tej współpracy będzie m.in.:

– rekomendowanie  działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,

– diagnozowanie  indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły.

3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.

4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.

5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;

– poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,

– placówkami doskonalenia nauczycieli,

– innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,

– pracownikiem socjalnym,

– asystentem rodziny,

– kuratorem sądowym i innymi.

              Szczegółowych informacji udzielamy w kancelarii szkoły.

Kalendarz
kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Archiwum wpisów
Zdjęcia
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA 20150612_093236 20150612_091741 20150611_123921