Dzienne archiwum: 21 czerwca 2022
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE
ROKU SZK. 2021/22
W SZKOLE PODSTAWOWEJ
w KRÓLEWIE
odbędzie się 24 czerwca 2022r.
o godz. 9.00
MSZA ŚW. o godz. 8.00
Dnia 21 czerwca 2022 roku odbyło się uroczyste otwarcie placu zabaw „Centrum Edukacyjno – Rekreacyjne Skrzatolandia” przy Szkole Podstawowej w Królewie. Jest to projekt współpracy realizowany pomiędzy Gminą Joniec a Lokalną Grupę Działania – Przyjazne Mazowsze.Plac zabaw został wyposażony min. w: bocianie gniazdo, bujaki, piaskownicę, linarium, zestaw zabawowy, fotościankę, tablicę edukacyjną i informacyjną, ławkę oraz kosz i ławkę.Mimo pochmurnej pogody nie zabrakło również animacji, gier i zabaw dla dzieci zorganizowanych przez Lokalną Grupę Działania – Przyjazne Mazowsze oraz Gminę Joniec.
W ramach projektu współpracy pt. „Centrum Edukacyjno – Rekreacyjne Skrzatolandia” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” objętego PROW 2014-2020 powstało w gminach powiatu płońskiego 11 placów zabaw, wyposażonych w sprzęt rekreacyjny i tablice edukacyjne. Liderem projektu jest LGD – Przyjazne Mazowsze, natomiast jej partnerem LGD „Kurpsie Razem”.
W roku szkolnym 2021/22 nasza szkoła przystąpiła do projektu „Laboratoria przyszłości”. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Celem podjętej inicjatywy jest wsparcie szkoły w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe warte 30.000,00 zł. Wsparcie to wykorzystaliśmy na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. Dzięki temu nasi uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wiemy, że kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego – w ramach zajęć przedmiotowych oraz ( od przyszłego roku szkolnego) dodatkowych zajęć pozalekcyjnych – uczniowie mogą budować swoje kompetencje kreatywne i techniczne. Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
SP w Królewie bierze udział w programie „Kulturalna szkoła na Mazowszu”. Jest to program dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa mazowieckiego. Celem programu jest upowszechnianie dziedzictwa kulturowego wśród uczniów z województwa mazowieckiego w formie zorganizowanych grup szkolnych. Program umożliwia korzystanie z biletów wstępu za symboliczną złotówkę do mazowieckich instytucji kultury, dla których organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.Ideą programu jest upowszechnianie dziedzictwa kulturowego Mazowsza jako zadania spełniającego niezwykle ważne funkcje wychowawcze i edukacyjne – rozwoju młodego człowieka, popularyzacji oraz doskonalenia form i metod młodzieżowej aktywności w szeroko rozumianej kulturze. Program ma również zachęcać i inspirować do planowania i realizowania ciekawych lekcji pobudzających młodzież do czynnego i świadomego uczestnictwa w kulturze na Mazowszu. Promocyjna cena biletów wstępu umożliwia dostęp wszystkim uczniom.
Gratulujemy uczniom klasy 8 wysokich wyników w konkursie The Big Challenge.
Tadeusz Nuzynski uzyskał 89% zajmując 21 miejsce w województwie mazowieckim, Franciszek Bieńkowski uzyskał wynik 81% i 50 miejsce w województwie mazowieckim, Kacper Perkowski 78% zajmując miejsce 59
Wycieczka przedszkolaków do #Alpakasi
Dzieci miały okazję dowiedzieć się ciekawych informacji o Alpakach. Warsztaty z Alpakami okazały się wspaniałą formą zabawy dla naszych najmłodszych z radością dzieci głaskały, karmiły i opiekowały się Alpakami
DZIĘKUJEMY @Fundacja “Wkra Możliwości” I PANU PIOTROWI BUDZISZEWSKIEMU
“Trudna droga do sukcesu”- kilka rad na temat zdrowego stylu życia i nie tylko. Uczniowie klas 0-III oraz Przedszkolaki na przestawieniu w wykonaniu grupy Acada z Suwałk.
22 kwietnia w Szkole Podstawowej w Radzyminku odbył się XXVIII Diecezjalny Konkurs Biblijny pod hasłem ‘Ewangelia wg św Mateusza’, do którego zakwalifikowały się, po wcześniejszym etapie dekanalnym, ucz. kl V Weronika Złotkowska i Zuzanna Karwowska. Weronika zajęła czwarte miejsce w finale tego konkursu. Obu uczestniczkom serdecznie gratulujemy wyniku i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły.